G'night from the Dorm

Eftermiddagen har varit kanonbra. Vi åkte till ett nyöppnat all you can eat-ställe. (Pappa, jag har aldrig ätit så mycket sushi som ikväll.) Det fanns så mycket mat att man knappt kunde prova en bråkdel av det. Jag höll mig borta från det mesta som var friterat och åt färsk frukt till efterätt, så gott! De indonesiska studenterna var fascinerade och lite överväldigade av det hela, men tycket att det var jättekul att ta om och ta om och ta om hur många gånger de ville. De fick också uppleva ett antal "Happy Birthday" uppvaktningar (eller som jag ser det, förudmjukelser) eftersom alla på restaurangen verkade fylla år, just idag.

Efter mycket och god mat åkte vi upp till den delen av campus som ligger på berget mellan mitt "neighborhood" och huvuddelen av campus. Det finns ett torn som tillhör Lehigh University från vilket man kan se ut över hela Lehigh Valley och lite till. Väldigt häftigt, speciellt då vi var där precis i solnedgången.

Vi avslutade kvällen på Campus Square, och det berömda glass-stället the Cup där jag varit många gånger förut och glassen smakade precis lika bra som jag mindes. Nu har jag krupit ner i sängen i mitt rum i korridoren och ska njuta av åtta timmars sömn inför ännu en fullspäckad dag i morgon.

God natt från mig, fast god morgon till er därhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: