Underbara tenta.

I morgon gör jag med stor sannolikhet min sista salstenta. Lagom stressad, vet att jag började plugga för sent efter det att jag blev sjuk i början av kursen, men vet också att det gått vägen förr. Alla gånger förr.

Hur jobbigt det än kan kännas att sitta inne och plugga en vacker (vår)dag som denna, så kan jag inte annat än tycka att det är något härligt med några dagars intensivt plugg. Att umgås med de andra i klassen och tillsammans försöka få rätsida på svåra texter och frågor, att hänga hemma hos familjen och bli bortskämd med mat och sällskap när man tar paus, att nu sista dynget stänga in sig i sitt lilla hem och försöka bli expert på det man ska tenta av och att på tentadagen få återuppleva känslan man hade på nationella prov när man var yngre och fick ta med snacks och godis. Jag gillart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: