Första dagen på praktiken

Hej hej!
Har länge gått och funderat på om jag ska börja blogg igen eller inte. Efter mycket tjat från min kära mor och några andra så tänkte jag att mjaaaa kanske. Men så nu fick jag reda på att studenterna på sommarprogrammet jag ska jobba på har i uppgift att blogga som en del av kursen, så nu tänkte jag inte vara sämre jag.


I går träffade jag personalen på kontoret för 'International Affairs' på Lehigh University. Jag kommer fungera som assistent åt Debra och Stacy som är 'Directors of International Affairs' under de här 10 dagarna som studenterna är här, samt sammanställa lite material efter programmets slut, såsom bilder, utvärdering osv.


Första dagen började med att jag mötte upp Stacy vid Campus Square där vi hämtade våra nycklar till vårt boende i en av studentkorridorerna här på campus. Jag kommer dela svit med Stacy under hela resans gång, vilket känns kanon, hon är verkligen jättetrevlig och enkel att umgås med trots att jag träffade henne först igår. Efter att vi flyttat in i rummen fick jag i uppgift att åka till kontoret och lägga pengar i kuvert som kommer delas ut till studenterna på de dagar som vi reser och måste äta ute. Så där satt jag i någon timme och räknade och slickade kuvert tills jag nästan ville kräkas, vartefter jag kom fram till att det var bättre att försluta kuverten med lite blött hushållspapper.


Vi åkte sedan till Allentowns flygplats och mötte upp studenterna, varav två kommer från University of Michigan, två från Lehigh University och resterande sju från University Gadhja Mada Yogyakarta i Indonesien. Efter att alla fått sina rum tilldelade åkte till matsalen Rathbone på campus, där jag blev positivt överraskad av utbudet de hade (mina helgkurser på diverse halvdana amerikanska universitet kanske inte kan jämföra sig riktigt med Lehigh...). Därefter höll Debra ett möte i samma konferensrum som mötet jag var på dagen innan. Min favoritgrej med det rummet är skålar med M&M's som står utställda med en soppslev i varje så att man kan ta sig en näve godis om man blir trött... :) Alla fick information, viktiga telefonnummer och en snygg Lehigh-väska och så gick vi över schemat för veckan som kommer.


Det kom en rejäl storm med åska och regn nu på eftermiddagen så alla tar det lite lugnt och installerar sig i korridoren innan det blir dags för en guidad rundtur (om vädret vill) på campus, något som jag velat göra i flera år så det ska bli spännande. Sedan ska vi ut och äta buffé och eventuellt åka ner till Promenades för lite shopping och glass.


Hoppas ni har en fin midsommarafton därhemma!

Kommentarer
Postat av: Eivindviktoria

Really enjoy your website. Thank You.

2012-08-16 @ 16:08:45
URL: http://eivindviktoria.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: