woensdag

Har haft en riktigt slapp dag. Skrev färdigt "grupparbetet" på nolltid, tacka vet jag Assmos föreläsningar i Ekonomisk teori. Storsint (läs: dum) som jag är plitade jag även dit namnen på mina gruppmedlemmar. Sedan slog jag ihop böckerna och gick för att dricka kaffe med Julia.


Efter fikat pluggade jag lite inför min lektion i International Labor Regulations som jag har i morgon bitti. Det har tagit mig nästan fyra veckor, men jag har äntligen lyckats "komma ikapp" med läsningen i alla ämnen. Det känns otroligt bra, för hemma lyckas man aldrig riktigt när kurserna bara är fem veckor långa. Men jag har pluggat hårt och nu börjar det ge resultat. Nu gäller det bara att fortsätta under nästa vecka också, för sedan är det dags för midterms. Jag har på något vänster lyckats med konsten att välja kurser i vilka man har midterms. De flesta av mina kompisar har kanske en eller två prov om två veckor. Jag däremot har minst fyra ämnen jag kommer skriva i. Dessutom innehåller två av dessa kurser inte bara en utan två olika prov. Bra jobbat Erika!


På eftermiddagen hade jag en workshop i International Business, som förövrigt gick utmärkt. Vi diskuterade ett fall på ämnet internationell handel, detta är sånt jag kan och är intresserad av wie! Efter det ringde jag Christine, som jag knapp hunnit träffa på över en vecka, och föreslog en runda på stan. Vi flängde mest runt, pratade och handlade mat på Albert Heijn. Nu sitter jag här och har dukat upp med massa grönsaker, hummus, ost, nötter och frukt och ska plugga lite mer inför i morgon och lite inför måndagen nu när jag ändå är i farten ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt med slappdagar ibland. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-09-29 @ 19:36:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: