Vilken kväll!

Kvällen började med att jag kilade över och mötte upp min buddy Christine vid skolan, (hon bor i stort sett på campus). Eftersom vi var osäkra på vägen till Phoenix så tog vi spårvagnen som stannar på gatan där han bor. Vi gick av och började leta efter nummer 75. Helt plötsligt så börjar numren öka istället för att minska...jätteskumt. Till slut hittade en port där det stod 75, så vi ringde på porttelefonen men innan någon hunnit svara dök det upp ett gammalt kinesiskt par. Mannen frågade oss något vi inte förstod, vilket gjorde honom irriterad. De gick in i porten och vi följde efter samtidigt som vi ringde Phoenix för att fråga om vi var på rätt ställe... Inget svar. Det kinesiska paret åkte upp i hissen, mannen härjade och viftade med armarna samtidigt som han sa(skrek) något åt oss. Vi kom upp till lägenhet 75 och ringde på. Fel! Den kinesiska mannen fortsatte skrika åt oss nerifrån en annan våning och vi kände att det var dags att ge sig därifrån. Fort som attan.

Väl ute på gatan igen ringde vi Randi som bor i samma byggnad och frågade hur vi skulle gå för att hitta. Vilket inte var så svårt när allt kom omkring, men jag frågar mig fortfarande varför de har två nummer 75 på en och samma gata? Det visade sig vara en hel drös med folk där redan och det bjöds på öl & sushi. Alla som ville fick prova att göra egen sushi och sedan turades vi om att rulla mer när det tog slut. Phoenix hade gjort en lite "donationslåda" där alla som ville fick lägga 1-2 euros. Vi tänkte att vi betalade honom för det han lagt ut, men hör på denna kille (han är även samma person som gav oss det lilla mobilsmycket på tåget till Amsterdam); under terminens gång kommer han att samla in pengar i sin låda och sedan ska han skänka pengarna till någon hjälporganisation. Killen är ett helgon.

Haag känns bättre och bättre för varje dag. Det ska dock sägas att jag saknar mina vänner från Trollhättan sjukt mycket. Inte en sorglig saknad utan på ett bra sätt. Jag lyssnar på fääästlistan, och ler när jag tänker på allt vi gjort tillsammans och den fina vår vi kommer ha när vi kommer tillbaka. Är glad att ni alla verkar ha det så bra där ni är. (Förutom Josh, han försvann visst där i Kina - JÄVLA JOSH!)

God natt från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: