och så var det måndag igen

I dag var det upp tidigt för att gå till skolan som gällde. På måndagar har jag två lektioner, nämligen Management Information Systems & Business Ethics. Management Information System var ny för mig då jag missade den förra veckan när jag var upptagen med att fixa mitt schema. Återigen verkar det som en bra kurs, med en kanon-lärare.

Mellan lektionerna passade jag på att införskaffa ett gymkort. Så i slutet av veckan ska jag börja träna igen, det känns väldigt skönt. Hittills har man varken haft tid eller ork till något annat än promenader eftersom allting är så nytt. Men nu när man börjar lära känna folk, hitta bättre och klara av vardagliga saker som att handla mat och åka spårvagn så ska det nog hinnas med lite träning också. Gymmet kan jag ju berätta öppnar kl 11.00 varje dag och har endast öppet mån-fredag. Där rök mina planer på morgonträning, men man får göra det bästa av situationen helt enkelt!

När jag kom hem idag fann jag ett paket från min amerikanska familj på trappan. Fyllt med nödvändigheter såsom handsprit, huvudvärkstabletter, clarityn, näsdukar, flingor, kakor, godis, tandborstar och skvallertidningar. Helt underbart.

I morgon är min långa dag med lektioner hela hela dagen. Dock så får jag en trevlig avslutning på dagen då jag ska möta upp Frida (som gick året över mig på Högskolan i Trollhättan) och åka till IKEA. Blir kanon, jag kan inte vänta tills jag får köpa en ny kudde!

Nu ska jag läsa klart kapitlet i Business Ethics och sedan göra resten av veckans uppgift; titta på Blood Diamond. Visst kommer det att bli mycket plugg, men när man får i läxa att se på film känns det ganska okej!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tummen upp för IKEA-besök och för paket från din Amerikanska familj! :) Tummen ner för gym som öppnar sent och har stängt på helger! :(

Massor med kramar, mamma! <3

2010-09-06 @ 22:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: