internet-strul

Vårt internet har de senaste två kvällarna slutat fungera...så jag har inte kunnat blogga, vilket är lite irriterande. Igår var jag i skolan till runt 15-tiden när jag gick hem och lagade mat och tog en 2(!) timmar lång nap.

På kvällen var vi på fest hos några utbytesstudenter inne i stan innan vi fortsatte till ett uteställe, Paard. Det är lite kul, för alla utbytisar känner verkligen alla nu. Folk som jag endast träffat på mina lektioner visar sig vara jättebra kompis med mina grannar etc. Ang. utestället så har jag lite intressanta observationer att dela med mig av. Det var fritt inträde, fri garderob (& hör nu) men man betalade 50 cent för att gå på toaletten. ??? Med min lilla blåsa kommer de bli miljonärer. Innan vi gick in fick vi även våra väskor genomsökta och alla fick gå igenom metalldetektorer. Kändes lite läskigt...vad för folk förväntar de sig därinne? Men samtidigt är det ju bra :)

Jag har träffat en tjej, Christine från San Diego, som verkligen är hur underbar som helst. Vi har mycket gemensamt och har allmänt kul ihop. Idag ska vi ut och prova blonda peruker (folk har lite forutfattade meningar om hur man ska se ut när man kommer från Sverige resp. Kalifornien så vi tänkte köra ett litet skämt...). Ska även försöka införskaffa en biljett till Amsterdam eftersom jag helt missade det igår...

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: