Höstrusk

Det regnar och trädet utanför mitt fönster börjar få gula löv. I morgon har det gått fyra veckor sedan jag lämnade USA och det känns... 30-gradig värme och att ligga vid en pool känns ganska avlägset nu. Därför har jag precis målat mina naglar somrigt vita hihi.

Dagarna rullar på. Igår skulle vi som sagt på bio, men när vi väl kom dit räckte inte biljetterna till alla, så vi gick över till Grote Markt där vi satt ute och tog en öl. Efter ca 10 minuter ringde Julia, Christine och Agnes och frågade var vi var... filmen var som jag misstänkt inte på engelska, utan på franska med holländsk text. Så de flesta hamnade på Grote Markt istället.

Idag har jag varit i skolan, gymmat och nu sitter jag med näsan i böckerna igen. Det är verkligen mycket att läsa. Men trots att jag pluggar en hel del tycker jag att jag balanserar upp det bra med det sociala. Ikväll när jag har läst färdigt ska jag till exempel på födelsedagskalas!

Update: Julia och jag tog en liten promenad till affären för att ventilera lite irritation över killarna under oss (vi har båda grupparbete med dem och hittills är det mycket snack och lite verkstad från deras sida). Köpte en bukett solrosor och choklad till Maria som fyller år i morgon, plus lite plugg-snacks - det behövs. Blir en timmes intensivt plugg nu innan kalaset, som lägligt nog i detta väder hålls i vårt hus :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: