GBA registering

Nu är jag tillbaka från registreringen. Julia, jag och Meghan gick mot Holland Spoor (tågstationen) runt 7:30 tiden då vi hade tid kl 8:15 resp 8:30. I början hade jag lite svårt för Meghan, men jag tror bara att hon var blyg. Nu har hon börjat öppna sig mer och mer vilket är trevligt. Vi passade på att köpa kaffe och macka till frukost medan vi väntade på spårvagnen. Stadshuset låg ca 20 minuters spårvagnsresa bort, i samma område som Svenska Ambassaden så jag kände igen mig. Väl där tog det inte många minuter att registrera sig trots att det var många utbytesstudenter där. Jag fick visa mitt pass och mitt hyreskontrakt samt skriva under ett par papper, sedan var det klart!

Har precis kommit till skolan och satt mig i biblioteket. Har ingen lektion förrän 15:30 idag då jag missade Survival Dutch nu på morgonen. Har dock en gruppuppgift i International Business att skriva. Då ingen i min grupp gjort det minsta försök att sätta upp ett gruppmöte denna vecka tänker jag helt enkelt skriva uppgiften själv och lämna in. Man kan försöka få det att fungera med grupparbete, men när ingen annan visar någon som helst vilja till att arbeta så får man tänka på sig själv och köra sitt eget race.

Nu ska jag ta igen dagens missade lektion i Holländska genom att bläddra igenom dagens Metro.
Ha en bra dag allesammans.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja! Visst är väskan hur söt som helst?! Ser ut som en Louis Vuitton i miniatyr.. Haha :-)



Jag tycker du ska ge dina usla gruppkamrater en rejäl utskällning Erika! Du ska ju inte behöva göra allt själv för att det måste bli gjort liksom.. Ush, tycker så synd om dig.. Och sen när arbetet är klart då? Ska dom få cred för det du gjort?! Don't think so!



Stor kram!

2010-09-29 @ 18:39:25
URL: http://jourapresjour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: