eyes on the prize

Idag har jag pluggat som en gnu. Var i skolan mellan 8:30 & 20:30 allt som allt idag. Lektioner på morgonen och förmiddagen, gymmet efter lunch, plugga i biblioteket och sist men inte minst grupparbete. Insåg idag att jag inte har det minsta mot att plugga eller att gå på föreläsningar, speciellt inte här i Haag, för jag är så nöjd med kurserna. Men det finns en sak som gör mig oerhört stressad och det är grupparbeten, grupparbeten, grupparbeten.

I vår grupp för International Business är jag den enda som har köpt boken (kom ihåg, vi är fyra veckor in på terminen nu), samt den som får jaga de andra för att ens få till ett gruppmöte. Den här veckan hade jag varit så snäll och lånat ut boken till mina gruppmedlemmar så de kunde kopiera lite ur den. Detta resulterade i att jag inte hann läsa kapitlet eller uppgiften innan vårt möte idag. Men hör och häpna, tror ni att killarna läst? Eller kopierat för den delen? Icke sa Nicke, utan de hade bara hållt min bok gisslan i en veckas tid. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!? Väljer det förstnämnda, för nu jag bara saker att se fram mot.

I morgon bitti har jag Survival Dutch och då får jag träffa Christine, Christina och Daniel samt säga massa konstiga ch, sch, chhhhhhh i kör med alla andra utbytisar. Efter detta har jag visserligen en grupp-uppgift i Business Ethics, men där består min grupp av söta, roliga Paula från Brasilien & smarta och snälla Sandra från Finland. Det blir också veckans sista gympass i morgon, vilket man alltid mår lika bra av. Sedan återstår bara att sitta av en workshop i International Business, köpa tågbiljetter till Eindhoven (flygplats ca 2h härifrån) och bege sig hemåt för att packa inför min weekend i Prag!



Nu ska det sussas här på Rijswijkseweg 426.
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Josh

ahhh I bet a Joshua as a group member does not sound so annoying anymore, does it =P

2010-09-22 @ 03:11:11
Postat av: Mmm...artin

Du saknar vår supergrupp nu va? :)

2010-09-22 @ 20:04:08
URL: http://mmmartin.blogg.se/
Postat av: erika

Joshua Eyre, jag har väl aldrig klagat på att ha dig som gruppmedlem!? Nog för att du är "annoying" men du har iaf lite arbetsmoral (vilken inte greken eller kroaten jag jobbar med här har). Undantaget är väl när du är bakis, då är du inte så kul att jobba med ;) Men det är då vi har pappa Martin som skäller på oss! (Ja Martin, jag erkänner; jag saknar supergruppen, och gruvan, och er... lite :P)

2010-09-22 @ 20:30:05
URL: http://erikaskrikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: