En vecka i den Haag!

Så har det redan gått en vecka! Vädret är bättre än när jag först kom hit, idag har det varit varmt och soligt! Mötte upp Christine på skolan och sen gav vi oss av ner mot stan. Stannade på ett bageri och köpte lunch, jag har ingen aning om vad jag åt men det var någon typ av bröd gjort på majsmjöl, hur gott som helst.
Sen gav vi oss iväg för att som jag nämde tidigare; prova peruker. För min del var det en kul grej, men Christine köpte verkligen en kort assnygg blond peruk som hon ska ha nästa gång det är fest. Tyvärr fick vi inte fota inne i butiken, men jag provade en lång blond, en burrig röd och en kort brun peruk. Riktigt kul hade vi iaf.

Har varit hemma på eftermiddagen, sovit middag idag igen...börjar bli en dålig(?) vana, läst och kollat på "tv". Nu sitter jag och äter stekt ris från igår och ska strax göra mig i ordning för att ge mig ut och umgås med Christine. De flesta ska ut ikväll också men vi kände att vi nöjer oss med att gå till ett café någonstans ikväll eftersom det blir utgång i Amsterdam i morgon.

Bilder får vänta tills i morgon, internet är riktigt segt just nu!

Vad har jag lärt mig denna vecka?

- Holländare cyklar och åker moped som galningar. Man får se sig lika väl för när man går över en cykelbana som en gata...
- Det är inte okej att komma försent i Holland. Trodde att vi svenskar var käna för att vara punktliga...men icke sa nicke.

Nu ska jag kila iväg och träffa Christine!
Doei!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: