Amsterdam floppade lite...

Igår var det alltså dags att åka till Amsterdam med de andra utbytisarna. Följande stod på schemat;
The program :
14:00 Samling utanför skolan
16:00 Besök av Anne Franks hus 
17:00 Promenad genom centrala Amsterdam 
20:00 Middag & chill
21:00 Promenad genom Red Light District
21:30 Valfri tid


Jag tyckte att programmet lät kanon. Såg speciellt fram mot Anne Franks bostad. Nåväl det blev inte riktigt som vi tänkt oss... Vi mötte upp vid skolan och väntade ganska länge innan vi traskade iväg till tågstationen. Väl där väntade vi igen, med en grupp på 45 personer insåg vi att det är lätt att tappa folk som ska köpa kaffe, gå på toaletten och så vidare... På tåget lärde jag känna Randy(en tjej) från Chicago, Eniko(också tjej) från Ungern & Pheonix(älskar hur asiaterna väljer sina engelska namn) från Sydkorea. Pheonix gav mig och Christine ett jätteött litet mobilsmycke som det stod South Korea på. Hur gulligt som helst. Varför tänkte inte jag på att bunkra upp små presenter från Sverige som jag kunde ge till alla jag träffade?<br />

Väl framme i Amsterdam så gick vi i samlad trupp en promenad genom staden. Vi fick ingensomhelst guidning över vad något var så vi tittade med spänning och gissade. Vi kom fram till Anne Franks hus och självklart så är det världens kö utanför. Det sades att vi istället skulle göra en båttur längs med alla kanaler. Helt okej tänkte vi eftersom vädret var soligt och vackert. Anne Frank kan vi ta en annan dag när det blir kallare eftersom det är inomhus. Så vi stannade och åt pomme(s) med majonäs. Sen gick vi tillbaka till stationen och gick på toaletten. Vi blev meddelade att vi fick 30 min fritid då vi var tvunga att vänta på vår båt. Christine och jag uppsökte en pub där vi snabbt slängde i oss en varsin cider och kilade tillbaka dit vi skulle mötas. Sen (och jag överdriver inte nu) väntade vi på båten i TVÅ timmar. Vid det laget hade alla tappat humöret ganska rejält. 6 timmar i Amsterdam och vi hade egentligen inte sett någonting.
Båtturen var helt okej (de fixade Heineken & läsk till oss) och det var mysigt att åka omkring i alla kanaler i skymmningen. Det hade hunnit bli riktigt kallt när vi kom tillbaka och då kände vi bara att vi ville åka hem. Några stannade och gick genom the Red Light District, men hungriga och frusna bestämde vi oss för att ta det en annan dag.
Så vi åkte hem, och kände väl att dagen mest varit en flopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: