klara färdiga pres(en)tera!

Min första klass var inställd idag så jag fick lite extra tid att förbereda mig för min presentation för Business Communication. Varför ska man alltid bli så nervös? Det var ju ett bra tag sedan man stod inför en klass nu. Ni vet hur man överlägger i sitt huvud och försöker hitta anledningar och ursäkter till att inte gå. Men sen inser man att det är bättre att ta tjuren vid hornen och få det överstökat.

I vår första term tittade vi på en brittisk tv-serie; Dragon's Den, som går ut på att en person kommer och presenterar en produkt för några viktiga investerare med syftet att få dem att investera i denna produkt. Ganska bra underhållning för att vara något man tittar på i skolan. De flesta avsnitt finns på youtube om ni vill kika. Vår uppgift denna termin är att hålla en presentation liknande den i tv-programmet. Idag hade vi en liten uppvämning på 10 minuter var. Jag presenterade SillyBandz. Jag tyckte själv att det gick ganska bra. Darrade lite på rösten och händerna men min feedback var endast positiv. Börjar verkligen trivas i klassen jag tar den här kursen med. Vi hade jättekul idag. Stämmningen är väldigt avslappnad och man känner att man kan ge konstruktiv kritik, för folk kan ta det. Var också kul att se de andras produkter. Joshua jag vill ha tofflor som städar golvet  från Kina, haha!

Nu efteråt känns det jättebra, så mental note to self - det är inte så himla farligt. Att prata inför andra är nog något man aldrig riktigt blir 100% bekväm med, så det är bara öva öva öva. Förhoppningsvis blir man bättre och bättre för varje gång!

Nu ska jag ge mig ut på en långpromenad!

Bilden är tagen för fyra år sedan, under vår utbildningsvecka på aupair-skolan på Long Island, NY. Förhoppningsvis har jag utvecklats vad det gäller att prata inför andra sedan den tiden...!

Kommentarer
Postat av: Joshua

Sådana tofflor ser jag lite varstans här borta.

2010-10-28 @ 16:33:39
URL: http://duochjagmao.blogg.se/
Postat av: Erika

Haha, jag tyckte det var lite roligt!

2010-10-28 @ 16:41:54
URL: http://erikaskrikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: