Jag ser ljuset i tunneln

Just hemkommen från tentan, som gick hur bra som helst. Krångel dessförinnan men vad hade jag väntat mig? Kom till "Exam Office" och stod där och väntade tålmodigt, men ingen kom och öppnade. Blev runtskickad till en massa kontor för de som skulle varit ansvariga nu på morgonen, men utan resultat. Fick en ny kompis från Surinam, känns skönt för han kommer behöva vara där för IB tentan i morgon också. Det hela slutade med att vi gick ner till aulan och väl där hittade Mr Laas som typ schasade bort mig med en vink och sa att allt "should be okay". Gick fram för att visa ID och var som väntat inte på listan. Som tur var min helt underbara EBC lärare där gav den andra damen onda ögat och sa; "well she's my student, so she's taking the test whether she's on the list or not". 

Sitter här med en kopp kaffe(den sista, måste ut och köpa mer!) och en smörgås. Har kastat i en maskin tvätt och ska städa upp lite i mitt rum som ser ut som sig bör under tentatider; förskräckligt! Min OCD säger till mig att jag kommer plugga bättre inför i morgon om det är städat så det är väl lika bra ;)

Eftersom jag inte haft tillgång till min bok under kursen i International Business, och inte heller kunnat delta i föreläsningarna (har en annan kurs samma tid - har endast deltagit i grupparbete/workshops) så blir det stenhårt plugg idag och i morgon. Det faktum att det är sista tentan ger lite extra motivation. Har fortfarande inte min bok, men blev trött på att lägga ner tid på att jaga idioter och hittade en kopia på biblan som får duga. När jag får tillbaka min bok igen släpper jag den inte ur mitt sikte igen, det är ett som är säkert.

Måste passa på att instämma med Martin att acne är djävulevs verk & driver mig till vansinne. Efter 3 omgångar med antibiotika och sedan några månader med Duac förra året så har jag nästan inte haft några problem. Nu har det dock börjat komma tillbaka lite och jag hoppas att det bara är en tillfällig kombination mellan miljöombyte, årstidsövergång, stress och nya hudvårdsprodukter. Förhoppningsvis kan min mamma få ut lite Duac åt mig på apoteket och skicka till mig så får vi hoppas att det snart blir bättre. Man får hitta sätt att hantera det och inte låta det dra ner en för mycket, men det ska sägas att man snabbt glömmer av hur jobbigt det kan vara...!

Mitt ostädade rum ropar på mig...Önskar er en bra dag! =)

Kommentarer
Postat av: Mmm...artin

Lycka till med allting, inklusive det där som är djävulens påfund... Kramar! :)

2010-10-14 @ 16:25:13
URL: http://mmmartin.blogg.se/
Postat av: dess -born to impress

åh erika! att det ska ta sån tid jämt på tramscom, jag vet inte alls varför. men mina nya arbetsuppgifter är att coacha alla, var och en mot bättre mål via samlyssning och förande av protokoll och feedback. jag har bäst siffror och hanterar systemet bäst av oss i gruppen och dom andra behöver en liten kick in the behind if you know what i mean.. men nog om det, hur mår du!? är du i holland nu helt plötsligt? tell me!

2010-10-14 @ 18:28:15
URL: http://deciree.se
Postat av: Camilla

Jaa! Snart är vi fria! Och jag ska väl ändå inte klaga som bara har en tenta för fan! ;-) Men nu slog jag igen böckerna runt sextiden när vi lämnade skolan och jag tänker banne mig inte öppna dem igen! Det som sitter det sitter och med risk för förvirring om jag bläddrar ännu mer så struntar jag i det och förlitar mig på det jag förhoppningsvis lärt mig de senaste veckorna! :-) Ska bli så skönt att få avsluta morgondagen med en bag in box med vin! Haha ;-) Lycka till du med imorgon! WE CAN DO THIS! Puss puss puss

2010-10-14 @ 21:25:01
URL: http://jourapresjour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: