1 down - 4 to go

Första tentan avklarad, efter en herre järdrans dag! Tog ut en obscene summa pengar för att betala min hyra jag talade om för några dagar sedan. Kom till kontoret där jag skulle betala och fann en lapp (på Holländska) som talade om för mig att de skulle öppna en timma senare just idag. Jag fick bära med att låsa in pengarna i ett skåp i omklädningsrummet medans jag tränade. Kändes inte helt okej. När jag var klar hade de öppnat iaf och så var det problemet ur världen. Hade till och med överbudgeterat lite och fick schyssta 40 euro tillbaka.

Begav mig mot kafeterian för att köpa mig något att äta. Insåg snabbt att jag glömt mitt "chip knip kort"(ett kort man fyller på med pengar från sitt bankkort och det enda godkända betalmedlet på campus). Gick ut och hittade en tobaksaffär utanför skolan där jag köpte en sliskig fruktjuice-dricka och en Wasa knäcke-sandwich. Inte mycket att hänga i julgranen men nöden har ingen lag.

Mötte upp mina "loser" kompisar som också missat att registrera sig för tentorna och begav oss som instruerat av mot "the Exam Office". Jag visade upp intyget jag fått förra veckan och damen säger, "men lilla vän du är bara registrerad för EBC (som jag har på onsdag & torsdag) och IB (fredagstentan)". Jag bara kände hur jag tappade allt hopp om min instutiton här på skolan. Fick tårar i ögonen och förklarade att Mr Laas sagt att jag skulle få ta alla mina tentor. Efter det var hon hur snäll som helst och sa att det inte var mitt fel och att hon skulle ordna en plats och sedan följa mig till en sal om jag bara väntade utanför.

Vi var några stycken som stod utanför och väntade, bland annat min rumskompis Julia. Hon gick på toaletten ca 5 gånger och upprepade gång på gång; "I'm so nervous, I'm so nervous, I'm so nervous", "Oh my God, Oh my God, Oh my God", "what happens now, what happens now, what happens now?" "which room should I go to, how do I know?", när hon började sucka högt och tydligt för att hon blev irriterad på att det tog för lång tid innan någon kom och tog oss till salen fick jag nog (ni vet hur jag är, speciellt när jag är lite stressad och inte ätit ordentligt). Jag bad henne gå någon annanstans om hon fortsätta göra alla andra nervösa genom sitt beteende. Förklarade att jag inte visste något mer än hon, och att damen som sagt skulle komma och följa oss till salen när hon hade alla namn på listan. Jag tyckte jag la fram det ganska diplomatiskt med tanke på omständigheterna, och hon blev tyst.

Ca fem minuter innan tentan skulle börja blev vi eskorterade till en sal där vi fick visa pass och student id, lägga väskorna i ett hörn och inta valfri plats. Sedan delade de ut proven och vi fick börja. Det gick faktiskt helt okej. Av de första 30 frågorna var jag endast osäker på 3, och av de större fyra uppsatsfrågorna borde jag ha full pott på två och få hyggligt med poäng på de två andra. Såhär i efterhand borde jag ha kunnat det jag blankade på men vad sjutton, ibland måste man bara nöja sig och lära sig vara nöjd med det.

Nu laddar jag om för morgondagens två tentor! Ikväll kan det nog bli ganska sent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: