Minne - kom tillbaka!

Sådär ja, så var sista lektionen i International Business klar. Jag så lycklig, för det betyder hej då till "grupparbete" med sämsta gruppen i Erika Karlssons skolhistoria. Goodbye slackers.

Gick till gymmet efter min IB klass men när jag kom in i omklädningsrummet upptäckte jag att jag glömt skorna. Hallå vad är det som händer med mig? Jag har ju ingen koll alls. Körde en timmes pilates á la Pat istället (Lizzie, min bålstabilitet är obefintlig. Pat skulle tvinga mig att göra pull unders med pilatesbollen morgon och kväll om hon visste!). Gick hem, bytte skor och gick en promenad runt min vanliga slinga efteråt. Tycker det är så fint att gå utmed den närmsta kanalen och sedan genom ett bostadsområde med fina små hus som ser så mysiga och inbjudande ut. Om jag någon gång ska bo i Holland igen vill jag bo i Rijswijk (och inte bara på Rijswijkseweg, det är samma skillnad som att bo på Lindövägen och att bo i Lindö för er som bor i Norrköping...inte riktigt samma grej ju).

Vädret är jätteskumt nu. När jag var på väg till skolan tidigare så sken solen samtidigt som det regnade. Såg inte bara en utan två regnbågar (dubble rainbow, Lizzie!). Efter ca två minuter precis när jag var på väg in på campusområdet började det hagla som tusan, tur att jag hade paralyt med mig. Det ska bli snöblandat regn de närmsta två dagarna och sedan väntas det snö på lördag och söndag. Det sägs att hela Holland bli lamslaget om det kommer snö så jag hoppas lite att det är på helgen. Kan ju inte vara värre än i USA i alla fall, där kan vi prata om kalabalik bara det kanske eventuellt möjligtvis kan bli snö.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmmm, brysselkål! Me likey brysselkål :-)

2010-11-24 @ 18:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: