Ett blankt papper & några pennor

Innan Biggest Loser fann jag mig själv stirrandes på ett tomt dokument i Word. Markören blinkade och blinkade men ändå lyckades jag inte få till ett ändå ord på över en timme. Känner ni igen prestationsångesten, ett dokument som på något vänster ska fyllas med text? Eftersom det inte gick vidare bra för mig bestämde jag mig för att byta taktik. Tog fram ett vitt papper och ett par pennor i olika färger. Efter 41 minuter som tämligen flög fram hade jag åstandkommit följande:



Tror att vi blivit så vana vid att datorn ska användas till allt att det ibland blir en nackdel då vi glömmer bort gamla hederliga sätt att vara kreativa. Vad hände med de tiderna då man först gjorde en mind-map eller kladdade på ett papper och datorn helt enkelt var där för renskrivningen? Jag tror att i teknologi i många avseenden kan boosta kreativitet men ibland tar vi kanske en och annan genväg för mycket. Ikväll vill jag därför hylla kladdpappret!

Nu ska jag lägga mig, nöjd och glad (då kladdpappret nu även har sällskap av ett A4 renskriven text)!

Idag var en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: