Dagens första timmar

God Morgon! Vaknade runt sju idag, men somnade om till åtta. Drömde att mamma skällde på mig för att jag hade skolkat och skickade mig till rektorn här på skolan. Där fick jag dricka te med honom och hans fru hihi. Idag börjar jag dagen med gröt, citron-te och ett glas acai-juice samt nyhetsmorgon. Faktiskt ganska skönt att börja sent på måndagar, men får liksom en liten mjukstart.

Idag har jag först lektion i Management Information Systems, tror faktiskt att jag lyckades klura ut vilken funktion jag skulle använda till min Excel-uppgift. Det är så förvirrande för jag har Office 2007 hemma, på svenska och så i skolan har de en äldre version plus att allt är på engelska och ibland holländska.

Nästa punkt på agendan är grupparbete i Change Management med Sandra och Paula. Vi har fått en jättespännande uppgift där vi ska göra en 18-månaders-plan för ett Brittiskt företag som det inte går så bra för och därför måste implementera en stor förändring. Känns som att man kan få vara rätt kreativ med modellerna vi gått igenom, så det blir kul!

Sen har vi Business Ethics, vilket är trevligt för då är vi med de andra inriktningarna också så många av de andra utbytesstudenterna är där. Sist men inte minst så blir det träning, om jag lyckas få tag i ett nytt gymkort, hoppas hoppas hoppas att kontoret har öppet när jag har rast.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: