våren gör framsteg

skippade löpningen i morse och tog "sovmorgon". så skönt att ljuset håller i sig lite längre på eftermiddagarna nu så att man kan ut och gå eller springa även efter skolan. hade en lugn dag i skolan måste jag säga. började med gruppmöte kl 9:00 och sedan hade vi seminarie i den nya kursen på eftermiddagen. kom hem och pratade med jossan en stund innan jag gav mig ut och sprang. jag saknar min familj. inser att jag inte kommer hinna träffa dem alls mycket det närmaste året och det känns inte bra. undermedvetet tror jag fortfarande att det här med att bo hemifrån bara är tillfälligt. som att jag efter skolan kommer flytta hem. fast det kommer jag ju antagligen inte. lite läskigt. tillbaka till löpningen. rundan idag var UNDERBAR. solsken, barmark och fågelkvitter hela vägen. lämnade ipoden hemma och upptäckte det inte förrän jag sprungit i ca 20 minuter. blev en dryg timme idag. känner att jag kommit så långt i träningsprogrammet nu att det inte längre är jobbigt att springa - tvärtom, när jag väl sprungit en-två kilometer så känns det som att jag skulle kunna springa hur långt som helst. sen gör vädret jättemycket tror jag. ska i vilket fall bli intressant att få en indikation på hur det ligger till med formen efter loppet på söndag. har redan bestämt min belöning. jag ska äntligen prova ballerina kladdkaka. så det ska jag köpa hem! gjorde pannkakor till middag idag och det var himmelskt gott. nu sitter jag och läser lite inför i morgon. har ett kapitel och en artikel att läsa i analyskursen. har dock tagit en lite paus för att titta på svenska hollywoodfruar - jag älskar maria montazami. hon är underbar.
hoppas att alla haft en lika bra dag som jag!
puss


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag saknar dig också! Jag längtar tills vi ses igen :D <3

2010-03-16 @ 14:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: