Vilken härlig dag!

Nu börjar jet-lagen lägga sig allt mer & jag har tagit mig ut ur neigborhoodet för första gången. Maureen har frågat mig vad jag saknar från USA (förutom dem) och hittills har jag inte kommit på något bra svar. Man saknar massa olika saker. Mest små grejer. Men idag när jag var på väg för att hämta Mikaela så insåg jag vad jag saknar, att köra bil! Köra bil ensam, lyssna på min musik och bara njuta. Det är grejer.

I alla fall.
Mikaela och jag åkte ner till Promenade shops (ett utomhus-mall). Började på Old Navy, där jag mest gick in för att titta lite. Behöver inte några kläder direkt så vi gick vidare till Barnes & Noble där jag införskaffade en ny fin kalender. Min tog precis slut, och trots att jag inte använt den på ett tag så känns det som att jag kommer behöva det här. Det är en hel del att hålla i huvudet just nu, tre barn och fyra sporter (lacrosse (G), field hockey(KT) fotboll(KT), basket(KT) och hockey(G&P)) blir en del med både träningar och matcher. Saknar dagarna när jag kunde hela schemat i huvudet, men vänta bara, det kommer ;) Vi lunchade på Red Robin, och jag fick min sallad. Sen blev det "efterätt" på Starbucks bestående av min vanliga order; Non fat grande latte. Mikaela tog samma fast med en halv shot espresso i, det ska jag prova nästa gång.

Vi drog vidare till Giant (supermarket) för att inhandla lite nödvändigheter som solkräm och deo. Köpte också lite grejer som jag ska skicka hem till mina vänner :) När vi var på väg mot bilen så ringer min amerikanska mobil från okänt nummer; det var Matin!!! Så himla skönt att prata med nån hemifrån Trollis igen. Jag skjutsade hem Mikaela och plockade upp en koppargrej som man fyller med is och har dricka i...som Mo skulle ha till kvällen.

Jag fortsatte sedan upp till Lowes (typ Bauhaus, K-Rauta) där jag skulle hämta lilla Geo efter hans sleepover. Solen började titta fram och vädret blev väldigt fint ett tag. Ca 79F (26C) och vääääldigt hög luftfuktighet (vilket gör mitt hår superlockigt). Jag väntade och väntade i en allt varmare bil. Fem över två sms:ade jag Geo och frågade vart de höll hus. Då hade han fått skjuts hem med en annan kompis. Bra att du säger något :P Så jag åkte hemåt igen.

När jag kom hem höll Maureen på att fixa i ordning maten inför kvällen. Vi bestämde oss för att inte göra en stor middag utan istället ha plockmat. Det blev det ena goda efter det andra. En stor bricka med salami och sånt och så lite annan grillad stark korv. Jag grillade aprikoser med balsamvinäger på som jag var mycket stolt över. Önskar jag hade fotat maten!!! Annat vi hade var grillade grönsaker; aubergine, paprika, sparris och tomater. Lite annat småplock som bröd, hummus, salsa med chips...hur mycket gott som helst.

Mo skickade iväg mig till Path Mark (supermarket, som på min tid hette Superfresh) för att inhandla tandpetare, cola light, lime-juice, olivolja och en stor påse is. Väl i affären sprang jag på Michelle, en av Maureens bästa vänner. Jag blir så glad och förvånad att det inte bara är familjen som är glada att jag är tillbaka...utan även bekanta.

Jag hade lite "ledig tid" när jag kom hem igen. Tittade på nyheter. Min nya grej, amerikanska nyheter slutar aldrig att förvåna mig. Nu ska Kevin Costner rädda USA från oljan. Han äger nämligen en maskin som renar vatten från olja och staten ska eventuellt få låna denna. Berättar de om detta på nyheterna i Sverige också? ;)

Runt femtiden var det dags att skjutsa George till lacrosse. Jag blev lite nervös eftersom jag aldrig varit på stället där de tränar, men som tur är har vi ju en GPS numera. Jag avskyr att jag inte vet vart allt ligger. Dock så visade det att jag hade hittat även utan GPS eftersom men tog samma väg som vi brukade ta till Rookies i Allentown (typ sportpub med gratis tacobuffe där vi au pairer hängde när det begav sig 2006/2007). Därifrån lyckades jag hitta en väg över till Dorney Park (nöjespark i Allentown) där jag hämtade upp Katie som spenderat dagen där med sina vänner.

Vi skyndade oss hem så att Katie kunde byta om inför basketträningen som vi blev lite lite sena till. Jag hann hem i ca fem minuter, åt lite av den goda maten, sen var det bara att kasta sig i bilen igen för att åka tillbaka och hämta George. Allt som allt spenderade jag 3h i bilen idag. Mina barn är upptagna små liv kan man lugnt säga. Jag måste hitta massa ny musik, och eventuellt ljudböcker som jag kan lyssna på i bilen när jag kör så mycket. Tips uppskattas & är mer än välkomna!!

Det blev en jättelyckad tjejkväll för Mo, och för oss andra. Jag kände de flesta som kom och det var kul att få träffa alla igen. Gulligast av alla är Ann, hon är nog den trevligaste människan jag träffat i USA. Många är trevliga på ytan men Ann är en sådan genuin underbar människa. Jag fick ett par jättefina flip flop av henne i "välkommen hem present". Sen precis nu när jag skulle lägga mig hade hon skrivit till mig på chatten; "It was so great to see you again, things just seem better when you are here". Världens gulligaste!

Nu är jag mätt och trött. Klockan är över halv ett och jag är fortfarande vaken, yeaaah! Nu vet ni att jag har det bra. Jättebra faktiskt. MEN jag saknar ER!

- Mina älskade Trollis-vänner. Kommer på mig själv att tänka, åh det här måste jag säga till Emma, detta skulle Josh tyckt vara kul, Mathias skulle varit här när jag spelade J.Lo i bilen, Annica skulle veta vad jag menade, och Matin skulle tycka att det här var coolt.... Jag saknar er jättemycket!

- Min familj. Jag hoppas ni vinner på lotto så att ni kan komma hit så jag kan visa er allt och presentera er för alla. Önskar ni var här! Älskar er!

Hihi nu ska jag sova...ZzzZzzzZZZzz


Kommentarer
Postat av: Minnie

Jag saknar dig också :)

2010-06-12 @ 05:11:27
URL: http://www.minnies.se/
Postat av: Minnie

Oj vilka långa inlägg du orkar skriva :)

2010-06-12 @ 05:13:46
URL: http://www.minnies.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: