lördagen den 12 juni 2010

Hade hoppats att Katie och Patrick skulle sova länge idag... jag tänkte mig ett scenario där jag kunde gå och lägga mig efter att jag skickat iväg Geo med Debbie och dem. Men klockan 7.00 hörde jag att Patrick var vaken. Han tjatade om plättar till frukost, och sucker som jag är såhär första veckan ställde jag mig och stekte en sisådär 35 plättar.

Jag kände att vi behövde komma ut ur huset lite, Patrick blir så rastlös när han inte tar sin medicin (vilket han inte gör på helgerna). Så vi bestämde oss för att hämta upp Annika och åka ner till Rave och gå på bio. Barnen valde "Shrek - the final chapter" och jag klagade inte. Den var bra, i alla fall för att vara en fjärde film. Jag älskar åsnan och katten!!!

På eftermiddagen hade Katie basketmatch och efter lite förvirring på grund av vår GPS så kom vi fram till skolan där hon skulle spela. Det visade sig att jag redan varit där förra sommaren och därför hittat dit om jag tagit en annan väg.

Vi skaffade GPS:en till au pairen som var här förra sommaren och i teorin verkar det som en bra idé. Men på några ynka dagar har den där dumma manicken fått mig att köra världens omvägar så jag tror att jag ska återgå till det som fungerade för mig i två år, DIRECTIONS (VÄGBESKRIVNINGAR) och eget lokalsinne. Man blir lätt så lat!

George kom inte hem från sin Lacrosse turnering förrän ganska sent, tror nästan att klockan han bli sju. Jag snodde ihop lite mat till honom och tog sedan P & K över till Sundlöfs för att bada lite i poolen. Kul att träffa Johan igen! Vi fick en jättefin kväll (det var uppåt en 29 grader hela dagen) med bad i solnedgången.

Annika hängde på oss hem och ska sova här inatt. Just nu sitter vi och tittar på första Pirates of the Caribbean filmen. Patrick har somnat på golvet så jag ska strax bära upp honom till sängen och natta honom. George spelar tv-spel i källaren... och blir nog uppe ett bra tag till. Katie och Annika går nog upp snart men om jag känner dem rätt så blir det inte så mycket sömn inatt. JAG ska dock sova som en stock. Har konstant huvudvärk, vilket är mycket irriterande. Jag är osäker om det är för att jag inte druckit kaffe (jag får inte pga värmeslag), om det är pga av värmen eller om det är mina bihålor som spökar. Hoppas att lite sömn gör susen. I morgon kommer Maureen & George hem och jag hoppas att Mikaela och jag kan hitta på något på kvällen.

Puss & Go'natt från staterna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: