söndag in the city

I morse (förmiddags?) tog vi (Maureen, Deb, Michelle, Kate, Ann och jag) bussen in till NYC. Väl framme åt vi lunch på en jättemysig italiensk restaurang i teaterdistriktet. Jag tog en jättegod sallad till förrätt, lax som huvudrätt och sedan beställde vi in tre olika desserter som vi alla delade.

Efter lite shopping runt Times Square begav vi oss mot 51st and Broadway for att titta på Musikalen "Wicked". Det roligaste på hela dagen måste varit precis innan vi gick in i salongen och stod i kö för att gå på toaletten. Kate och jag står och babblar om Holland för hon har bott där och på en rad andra ställen i världen, alltifrån Irland till Kina. I alla fall. Inne på toaletten så har de en "toalettvakt", i vårt fall en stor svart kvinna. Eftersom Kate och jag stod och pratade uppmärksammade vi inte att det fanns ett bås ledigt. Toalettvakten tar ett kliv framåt och ryter "CHOP CHOP LADIES, NO TALKING IN LINE, NOW GO DO YOUR BUSINESS!". Behöver jag säga att man var rätt snabb med att uträtta sina behov? Jag var livrädd att hon typ skulle börja knacka på dörren eller något liknande...

Musikalen, som är en spin-off på Trollkarlen från OZ, var underbar. Ligger och lyssnar på Soundtracket nu... jag skulle utan tvekan gå och se den igen. Det finns tydligen en bok också, plus två andra böcker som är skrivna av samma författare och på något sätt har en anknytning till Trollkarlen från OZ.

Efteråt hade Ann fixat en limo som körde oss hem till Bethlehem. Hihi man känner sig viktig när man får åka limo! Så det var min söndag och den var mycket lyckad känner jag. Maureen hade kul också, så det var nog bra, för i morgon åker de till Pittsburgh i minst två dagar för vaka i morgon och begravning på tisdag. Jag stannar här med Jedd och får två dagar för mig själv. I morgon planerar jag att träna, ligga vid poolen & sedan blir det myspys kväll med antingen bio eller film hemma, vi har inte riktigt bestämt oss än.

Puss puss!
(1 månad kvar nu)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Va underbart Erika! Och vad roligt att du råkade tänka på mig när du var i NYC.. Hihi :-) Verkar som att du hade en bra dag med god mat, shopping och musikal! En vacker dag ska jag få tummen ur och boka en biljett till det stora fina äpplet! :-) Puss på dig fina Erika!

2010-07-21 @ 11:27:37
URL: http://jourapresjour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: