God morgon!

Har precis vaknat och sett att det regnar ute...även hört lite åska. SKÖNT! Vi har inte sett skymten av regn på veckor nu annat än för smådroppar i nån minut. Nu verkar det som om det har regnat ordentligt inatt i alla fall. Det var välbehövligt, alla gräsmattor har blivit helt bruna.

Igår kom vår städerska (som kommer en gång varannan vecka) så vi flydde fältet till Sundlöf's och deras pool. Det är så skönt att vara hos dem eftersom barnen leker bra tillsammans och plus att jag känner mig nästan lika hemma där som här. Så pass hemma att man kan öppna kylen och ta vad man vill utan att fråga ni vet.

Igår fick jag ha vår stora GMC Acadia då George & George tog min bil till en Lacrosse turnering i New York. Den är stor som ett hus...men jag måste säga att man känner sig ganska Amerikansk när man hoppar in och ur sitt monster till bil. (Och den här bilen är rätt liten om man jämför med vad somliga kör här).

På kvällen plockade Mikaela upp mig för att åka och äta middag med henne, hennes mamma och lillebror. Vi valde en typisk Amerikansk Diner i Hellertown (5 min från där jag bor). När vi ätit gott (och billigt) sprang Mikaela och jag tvärs över gatan till Super Nails för att vaxa ben & ögonbryn hos mina vänner Koreanerna. Så otrevliga, men de gör ett kanonjobb! ¨

Med röda ben & ögon åkte vi vidare till Target för lite shopping. Jag plockade upp årets bikini, då jag hittills nöjt mig med den jag köpte på Target förra sommaren. Köpte även ett nytt fodral till min Ipod, med ett sånt armband så att jag kan träna med den (nu när jag köpt gymkort igen) och en transmitter så jag kan lyssna på min musik i bilen.

Vi avslutade dagen i Sundlöf's pool och därefter med tårta (eftersom Erik haft hans födelsedagskalas lite i förskott) och tantskvaller på verandan. Maureen frågade väldigt snällt om jag kunde köra hem så att hon kunde ta några glas vin... som att jag har nåt emot att köra cab ;) Nemas problemas hihi!

Nu ska jag upp och dra på mig träningskläder, äta lite frukost, hoppa in i mitt monster till bil och åka på spinning på Steel Fitness. Love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: