när jag blir stor ska jag baka paj




Eftersom båda våra familjer nu är i Pittsburgh på begravning bestämde Mikaela och jag oss för att ha en helkväll. Vi hade planerat att åka ner till Red Robin där au-pairerna numera träffas på måndagar. Det började regna runt 20 tiden så jag tänkte att jag väntar lite tills det drar över. (Sommarovädrena här borta kommer snabbt, är sjukt intensiva men går oftast över inom en timme). Mikaela ringer mig och säger att hon redan är på väg:

Jag: Tänkte vänta lite med att åka tills det lugnar ner sig...
Mikaela: Nej kom igen nu, jag är redan på väg, kan hämta dig om du vill.
Jag: Hmmm, nej det är lugnt jag kan ta min egen bil men väntar nog några minuter för det stormar ganska bra därute.
Mikaela: Jag känner mig ganska säker... F****************k!
Jag: ?
Mikaela: Mina vindrutetorkare fungerar inte längre!!!!!!! Nu är jag rädd!!!!
Jag: VA? FUNKAR DE INTE ALLS? STANNA BILEN OCH SLÅ PÅ VARNINGSBLINKERS!!!
Mikaela: Har stannat.
Jag: Ska jag hämta dig?
Mikaela: Nej jag sitter här ett tag.

Det hela slutade med att Mikaela blev sittande vid vägkanten i ca 30 minuter och när det slutade regna åkte hon hem och jag åkte och plockade upp henne. Ganska rolig incident ändå. Älskar hur hon säger: Jag känner mig ganska säker och sedan börjar svära hej vilt.

Väl på Red Robin var det väl sådär. Alla tyskar satt vid ett stort bord och pratade tyska. Så jag, Mikaela, Christina från Österrike, Kaisa från Finland och mexikanen vars namn jag alltid glömmer tog ett eget bord. Ganska trist kväll så vi åkte hem till Mikaela eftersom vi hyrt film från biblan tidigare på dagen. Jag festade på glass (Chocolate Covered Pretzels & Diet Coke precis som på den gamla goda tiden. Vi såg "The Waitress" som var ganska bra måste jag säga. Tog dock min vanliga "nap" på ca 10 minuter under filmens gång. Jag kan inte hjälpa det. Nu ska jag sova i min säng med nytvättade lakan, ta sovmorgon och njuta av ledigheten (och tystnaden i huset)!



Lizzie, jag äter & dricker för dig också! (WISH YOU WERE HERE)



Mikaela får underkänt i fotografering ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: