filmkväll

Katie A kom hem från college ikväll så vi drog ner till Promenades för kaffe/skvaller och bio. Blev Knight & Day som överraskade mig lite...brukar verkligen inte gilla Tom Cruise eller Cameron Diaz men den här filmen var helt okej och passade vårt humör för kvällen perfekt.

Är så himla glad att jag har haft Mikaela och Katie att umgås med i sommar, det hade inte varit detsamma utan dem. Hade även hoppats på att se Emma lite mer men det har bara inte blivit av, förhoppningsvis ska vi råda bot på det snart. Nu kan jag inte säga att jag kommer ha brist på umgänge den sista tiden. Katie stannar hela dagen imorgon innan hon åker tillbaka, Mikaela har hela helgen ledig, Emma kommer eventuellt upp någon dag och på måndag anländer Katka.

Tiden går fort nu, nedräkningen till hemresan har börjat. Onsdag i morgon och det betyder att det endast är 3 veckor kvar i staterna för min del den här gången.

Det känns väldigt bra att allt är klart med lägenheten nu. Fattas bara en flygresa nu, sen är allt i stort sett klappat och klart. När jag kröp ner i sängen nyss så kom jag att tänka på min första natt här i mitt rum för fyra år sedan. Allt var så nytt och man kände sig inte alls hemma. Man hade ingen aning om hur det skulle bli, och så nu ligger man och tänker tillbaka på hur bra allt blev. Samma sak den där första natten i Trollis. Markus och jag hade flyttat in våra saker någon vecka innan och sen åkt tillbaka till Norrpan. Sen tog vi bussen ner till Gbg och tåget vidare till Trollhättan. Minns hur vi klev av på stationen och inte visste vilket håll vår lägenhet låg åt eller någonting eftersom vi bara åkt bil dit innan. Nu är det så svårt att tänka tillbaka föreställa sig både Bethlehem & Trollhättan någonsin var främmande platser. Min poäng är i alla fall att jag nu får chansen att åka ensam till en ny plats för tredje gången, och jag hoppas att jag om något år ligger och tänker tillbaka på Haag på samma sätt som jag nu gör med USA & tiden i Trollhättan :)

Nu blir det sooooova. Jobbar onsdag morgon till söndag morgon nu. Yiiiikes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: