23

Hipp hipp hurra för idag (i morgon amerikansk tid) är det min födelsedag!

Borde sova, men tog en kaffe på Barnes & Noble lite väl sent...så ligger och surfar lite. Åkte och träffade Helen, min gamla LCC (au-pair koordinator) på au pairernas informella möte ikväll. Helen tjatade som vanligt om att jag ska gifta mig med en amerikan (vilket nu inte kommer hända gott folk) och ta över hennes jobb när jag blir klar med skolan. Hur som helst, det var trevligt och när jag satt med au-pair tjejerna och pratade så kände jag mig "äldre", inte på ett dåligt sätt, tvärtom. Kände verkligen att jag har mycket erfarenhet som jag kan dela med mig av, och att jag själv kan och har dragit nytta av från min tid här.

Nu ska jag läsa lite Wicked innan jag somnar. Äntligen en bok jag gillar! Marian Keyes senaste var ett fiasko... det tog mig över en månad att få den utläst. Sen den blev klar har jag hunnit med två och en halv bok på en vecka nu, så det var nog inte min läslust det var fel på utan boken. Ska försöka passa på att läsa så mycket skönlitterärt som möjligt innan skolan drar igång.

Natti




födelsedagen förra året


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: