grannsämja

Emma och jag gav oss ut på en lite promenad som inkluderade solning och lite (o)nödvändig handling på hemköp. Nödvändigt eller ej - det var skönt att komma ut lite. Pratade en kortis med mamma. Lite för att beklaga mig över min snuva och mycket för att jag saknar henne.

Jag lagade lite matlådor eftersom lådorna med min favoriträtt (potatismos och ugnsstekt falukorv) tog slut idag. Kvinna som jag är kollade jag samtidigt på en dokumentär på fyran om en liten tjej med extrem dvärgväxt. Jag är en sån tönt men jag gråter nästan när jag ser sånt. Måste vara extremt påfrestande att leva med ett barn med en diagnos som inte ens läkarna har någon som helst koll på. Man förlitar sig ju på att de ska kunna sådant!

Jag är smått irriterad på mina grannar just nu. De ovanför har fest, vilket är okay (hallå det är torsdag och vi är studentder). Något som inte är okej däremot är tjejerna som just nu står utanför min dörr och SKRIKER.
Men men, det är ju inte deras fel att det är vardag för mig och att jag ska upp tidigt. Bara att plugga in öronpropparna och dra täcket över huvudet. Det ska bli skönt att sova, jag är faktiskt riktigt sömnig nu!

Planerna för morgondagen är lite oklara an så länge. Jag sätter klockan på 06:00 och känner då efter om jag kan ta mig till gymmet och springa eller inte. Har inte ont i halsen så det borde vara helt okej, men vill inte chansa om jag inte känner mig helt bra. Väskan är packad iaf och träningskläderna ligger framme, så jag hoppas hoppas hoppas att det kan bli lite löpning på morgonkvisten. Hur som helst så blir det skola för att fortsätta och kanske(?) bli klar med min sista uppsats i denna kursen. Det skulle vara så skönt!

Nu sjunger grannarna för full hals. Verkar vara girls night. Jag hoppas innerligt att det bara är en förfest och att de strax ska ge sig iväg till Lippan eller liknande. Natti natti


Kommentarer
Postat av: saudi

hallååå! jag började storböla så fort jag satte på fyran ju! you're not alone, är också sådär löjligt tjejig vet du!:)

hoppas du fick nån sömn, jäklar vad de höll på igår. vi ger igen nästa helg, eller vad säger du?

puss min älskade granne!

2010-02-26 @ 11:15:29
URL: http://saudi.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: