the first goodbye

Ikväll åkte Katka och jag ner till "The Inside Scoop" (glassbar) för att träffa Helen (min gamla au pair koordinator) och min kompis Ela från Polen som precis kommit tillbaka på "the repeat au pair program". Vi umgicks en hel del under mitt andra au-pair år så det var ett kärt återseende. Hon var en av tjejerna som jag fick mitt ingraverade "Never forget us" halsband ifrån. Det blev en kväll med massa au-pair minnen och skvaller. Det blev också mitt första avsked för denna gången eftersom jag inte kommer se Helen något mer denna sommar. Hela denna vecka har jag kännt att jag är redo att åka hem och att det faktiskt inte kommer bli så sorgligt att åka denna gång. Likväl finner jag mig med tårarna rinnandes nerför mina kinder när jag kramar om Helen. Jag är och förblir en lättrörd mjukis...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: