söndag

Trots att min söndag började segt så blev det en riktigt bra dag. Först mötte jag upp Mikalea för en brunch-dejt på the Hellertown Diner. Jag beställde grekisk omelett då jag saknar min grek-Annica något fruktansvärt. Till den blev det hashbrowns, toast & blaskigt amerikanskt kaffe. Vi bestämde oss för att åka ner till Quakertown för att införskaffa oss Nike+ Ipod running sensors då jag lyckats övertala Mikaela till att springa Göteborgsvarvet med mig nästa år. När vi kom dit blev vi lurade till att köpa en dyrare grej än vad vi hade behövt, då iPod touch och Iphonen redan har en mottagare och endast behöver en sensor. Detta upptäckte vi förstås inte förrän vi kom hem senare. Från Best Buy åkte vi till Cold Stone som är mitt favoritställe för att köpa glass. Att Starbucks ligger vägg i vägg gör inte saken sämre. På eftermiddagen började det regna, så istället för att ligga vid poolen bestämde vi oss för att bowla. Det var en bra bowlingdag för mig, redan i första serien hade jag tre strikes. Efter bowlingen skildes vi åt och jag åkte hem för att umgås lite med min kära familj som jag undvikit hela morgonen & förmiddagen när jag låg i sängen och var lat. Vi lagade var egen version av Ratatouille till middag och sedan var jag första milkshake-blandare och fixade glassdrinkar till barnen. Avslutade dagen med att åka upp till Barnes & Noble på 33:an (fast egentligen skulle vi till Best Buy för att byta våra Nike+ grejer & till Dick's för att köpa joggingskor men det stängde klockan 7 - jag glömmer att saker faktiskt stänger tidigt här en dag i veckan). Jag köpte en bok i studieteknik, ett international business lexikon och sista Stieg Larsson boken till Maureen.

I morgon blir det storstadsbesök, jag och Mikaela kör in till Philadelphia för lite sightseeing innan vi ska hämta upp Katka (förredetta au pair i min familj, tog över efter mig 2008) på Philly airport då hon kommer och hälsar på i två veckor. Bjuder på lite bilder!
PUSS












Kommentarer
Postat av: Camilla

STARBUCKS! Kan du skicka över en venti, tack! (Haha)

2010-08-03 @ 18:26:46
URL: http://jourapresjour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: