I'm not in Trolly anymore

Så. Jag hade tänkt gå till skolan ganska tidigt idag, men sen tänkte jag att jag kunde ta sällskap med Julia. Gick till International Office som gav mig lite papper och mitt studentkort samt skickade mig vidare till IBMS-kontoret. Väl där blev jag meddelad att jag fick komma tillbaka om en timme. Så jag satt snällt och väntade i en timme. Klockan 12 var jag på plats igen och blev visad till ytterligare ett kontor där jag ställde mig i kö med alla andra som skulle träffa Mr Laas. När det efter ca 45 minuter blev min tur var han tvungen att gå, men bad mig leta upp mitt kurspapper i en pärm och bad mig göra mitt eget schema. Det slutade med att jag fick välja om alla mina kurser. Inte lätt att ta 30 ECTS här verkar det som. De flesta andra jag träffat ska bara ta 15-16 ECTS. Tog mig 3h att fatta hur jag skulle göra mitt schema och slutligen hitta kurser som inte överlappade bara för att inse att jag nu hade lektion 5 minuter senare. Utan block och utan att ha ätit på hela dagen sprang jag iväg för att förgäves hitta något att äta, eftersom man inte kan betala med kontanter på skolan. Hittade rätt sal precis i tid för min första lektion i Business Ethics. Lektionen var intressant och läraren verkar väldigt bra, så det var höjdpunkten på dagen. Efteråt sprang jag hem lite snabbt och kastade i mig något att äta för att sedan kila tillbaka till skolan och träffa Mr Laas igen. Självklart var det något med på mitt kurspapper som jag glömt så jag får gå och lämna det till någon annan senare i veckan. När jag kom hem var jag gråtfärdig och ville bara lägga mig. Men som sagt, solen sken så jag tog mig ut på en promenad och sen ringde Teresa och Sonja mig på Skype - UNDERBART att få prata med mina älskade tyskar. Så det piggade upp mig och nu känns det lite bättre! I morgon (om jag förstått det rätt) så har jag skola mellan 8:45 - 18:30 - som sagt, jag är inte i Trollhättan längre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: