finfin söndag

Godafton kära vänner! Idag var varit min bästa dag i Haag än så länge. Var och shoppade med mina vänner i huset (Julia, och pojkarna som bor under). Det har regnat och blåst som in i Norden hela dagen. Hursomhelst så promenerade vi bort till city, vilket tog ca 15 minuter. Pojkarna var mäkta roade över vilka affärer Julia och jag ville kolla i, men jag tror att klagandet var lite överdrivet i hopp om att verka manliga för i slutändan köpte de mer än vad vi gjorde. Jag kom hem med ett paraply, en sjal och ett par stölvar. Åt skogen med mina tygskor, det regnar alldeles för mycket. Borde kanske investera i gummistövlar? Tog en fika vid Grote Markt, där vi träffade och pratade med en jättetrevlig Holländsk tjej och hennes (mini)hund.

Vi var i stort sett borta hela dagen och på vägen hem sprang vi på några andra utbytesstudenter; två tjejer från Scotland resp. USA. De bjöd med oss på bio så jag skyndade hem för att fixa lite mat och sedan letade jag mig tillbaka till Chinatown (ja det finns Chinatown!) där vi skulle mötas. Mina roommates ville hellre dricka öl och gå till the Pub dit vi gick i fredags men jag kände att bio verkade trevligare en söndagkväll. I vilket fall så var vi en 12-13 pers, alla utbytisar som gick och såg the Expendables. Ganska rolig film, men lite för mkt action i slutet för min smak. Efteråt gick vi återigen till Grote Markt och hängde där och drack te och kaffe tills nu. Jag klickade verkligen med den amerikanska tjejen, Christine. Jag gillar mina roommates jättemycket, men jag känner att jag vill ha ut lite mer än bara bakfylla från min vistelse här ;)

Väldigt bra dag, och efter ikväll känns det som att jag verkligen kommer trivas här. Nu blir det till att krypa ner och sova. I morgon ska jag till universitet för första gången och registrera mig för mina kurser, ser verkligen fram mot att börja plugget. Trodde väl aldrig jag skulle säga detta efter vårens slit med PM, men jag har saknat skolan under sommaren. Ska försöka ta mig till IKEA denna vecka också för att införskaffa en kudde framförallt, men också lite andra småsaker för att piffa upp mitt inte så roliga boende med.

Kram på er,
och ett stort lycka till till min Häst, Mathias för imorgon bär det av till Tyskland för hans del.
Chinatown

Vi gömde oss mest från regnet här men ser fram mot framtida shopping

Eftermiddagskaffe (som serveras med en liten kaka som smakar pepparkaka - och vilken jag redan hunnit äta upp när jag tog bilden ;))

Jag och mina grannar, Phil från Kroatsien och Christian från Tyskland

Söööötaste hunden på cafét idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: