fika

Idag har jag bakat för första gången på länge. Det blev en bärkaka, receptet kommer från Leila's "A Piece of Cake". Helt otroligt hur man aldrig lyckas att misslyckas när man följer hennes recept. Anledningen till mitt lördagsbak var dels mitt god humör, dels det fina vädret och så att Mirela skulle komma över. Mirela och jag har gått i parallellklass under sex år i Norrköping. När jag sprang henne i biblioteket här på campus förra hösten så var jag mäkta förvånad. När det sedan kom fram att hon gått samma utbildning som mig var det ett ännu större sammanträffande. Hon började IPPE (Internationella Programmet för Politik och Ekonomi) direkt efter gymnasiet 2006 och är nästintill färdig med sina studier så när på som några kurser. Vi träffades på skolan i början av veckan och bestämde oss för att ta tag i att ses. Så nu har vi suttit här hemma och fikat och pratat gamla minnen i flera timmar. Kul!


I baked something today for the first time in a while. The pick of the day was a berry-cake from Leila's "A Piece of Cake". It's amazing how hard it is to fail her recipes, they turn out fabulous every time. The reason for baking was partly my good mood, partly the great weather and the fact that Mirela was coming over. Mirela and I went to the same school for six years in Norrköping (my home town). Imagine my surprise when I ran in to her at the campus library last fall. The coincidence grew even bigger when I found out that she was studying the exact same program as I do. She began her studies in IPPE (International Program for Politics and Economics) right after high school in 2006 and is now just about to finish her education here in Trollhättan. We ran in to each other at campus earlier this week and decided to try and get together. So this afternoon she was over for "fika ("i.e. coffe + cake + talking) for a couple of hours. It was actually a lot of fun talking about the old days back home.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: